luni, 5 septembrie 2011

Tradiţiile din Deda apreciate în Polonia

De: Alex TOTH
Zi de zi
Foto:
Lucreţia Cadar, primarul comunei Deda

Primarul comunei Deda, Lucreţia Cadar, a condus delegaţia
Ansamblului „Mini Junii Călimanilor” care a participat în perioada 23 – 29 august la un festival internaţional de folclor organizat în localitatea poloneză Wrzesnia. “Participarea la festivalul din Polonia a fost posibilă datorită unui printr-un proiect european derulat prin intermediul Ligii Femeilor Europene, a cărei membră sunt şi eu din 2010”, a precizat Lucreţia Cadar.
Reporter: Despre ce festival a fost vorba?Lucreţia Cadar: A fost un festival la care au participat ansambluri
folclorice din cinci ţări: România, Israel, Lituania, Ucraina şi Estonia. Practic, a fost vorba despre un schimb intercultural realizat între participanţi, fiecare învăţând dansurile celuilalt. Seara erau spectacole şi peste zi am vizitat mai multe oraşe importante din Polonia. A fost o activitate deosebită. Mai exact, n-a fost vorba de un festival ci de un proiect european realizat pentru schimburi interculturale între ţări care a permis o socializare între copii şi o cunoaştere a tradiţiilor şi obiceiurilor din ţările respective.
Rep.: Care a fost cel mai interesant lucru pe care l-aţi văzut în Polonia?L.C.: Mi s-a părut interesant un centru de turism unde am fost cazaţi şi care mi s-a părut o noutate în sensul că totul era într-o singură locaţie. Era ştrand, sală de mese, spaţii de cazare şi cu flori, un loc de vis şi chiar ar fi o idee pe care ar merita să o preluăm şi în Deda.
Rep.: Cum au fost primite tradiţiile din România?L.C.: Consider că am fost foarte bine primiţi, gazdele noastre au fost foarte interesate de activităţile artistice şi culturale din România. Am prezentat jocurile noastre specifice, care au fost apreciate alături de costumul nostru popular pe care l-am prezentat. Aprecierea gazdelor a fost că avem cel mai frumos port popular dintre toate ţările participante. În plus, ei au învăţat jocul nostru, la fel cum şi noi am învăţat dansul prezentat de israelieni. Dansatorii au avut vârste cuprinse între 16 şi 18 ani şi practic toate spectacolele prezentate în localităţi mari ale Poloniei, adică patru, câte unul în fiecare seară, au avut succes.
Rep.: Aţi avut şi întâlniri oficiale?L.C.: Da, am avut întâlniri cu oficialităţi din Polonia, cu primarul
localităţii unde am fost cazaţi. Perspective există, primarul respectiv s-a arătat interesat de comuna şi zona noastră. Ei au 10.000 de locuitori şi chiar am făcut schimburi de idei despre investiţiile realizate de noi şi de ei şi acest centru de turism era realizat cu o investiţie din partea Uniunii Europene care avea o contribuţie de 60%. Perspectivele sunt frumoase, ne-am promis că vom comunica în continuare şi că vom ţine legătura.


Vreti o asigurare,la cele mai mici preturi de pe piata,rapid si comod,din confortul locuintei sau al biroului dumneavoastra?Daca va intereseaza gasiti detalii AICI .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu