joi, 28 iulie 2011

Rabarbura din Nadeş, o afacere profitabilă

De: Monica MANASOIU
 
Rabarbura este o plantă cu tulpina înaltă, cu frunze mari şi gust acrişor ce creşte în grădinile din zona noastră. Bogată în vitamina C are proprietăţi curative, dar în România, încă nu i s-a dat importanţa meritată.
Mircea Munteanu, director de Cabinet al Prefectului de Mureş, a înfiinţat prima cultură de rabarbură din România, în comuna Nadeş. „Ideea de a înfiinţa o cultură de rabarbură mi-a venit anul trecut, în timpul unei vizite în Germania, unde am văzut un lan de rabarbură şi nu mi-a venit să cred cât era de mare şi de bine organizat. Am vorbit cu producătorul respectiv şi am cumpărat 2000 de rădăcini. După acel moment, m-au sunat foarte mulţi oameni care au dorit să cumpere recolta, care abia anul viitor va putea fi strânsă,” spune Mircea Muntean.
De mic copil, ştia de această plantă că are foarte multă vitamina C şi tot felul de minerale, calciu, magneziu şi alte elemente benefice organismului. „În obiceiurile culinare de la noi din zonă, rabarbura se foloseşte pentru deserturi, plăcinte. Se mai face compot din peţiolul tăiat mărunt şi fiert cu apă şi zahăr, care pus apoi la frigider, devine o fantastică băutură răcoritoare pentru vară”, explică directorul care în copilărie mânca rabarbura crudă.
Rabarbura poate fi cultivată de oricineAceastă plantă creşte în grădină şi poate fi cultivată de oricine, reprezentând o alegere sănătoasă în detrimentul fructelor aduse din alte ţări şi injectate cu o mulţime de chimicale. „Cu ce avem noi, putem trăi foarte bine: cu fructe naturale, sănătoase, care ne-ar permite să avem un alt stil de viaţă, fără să ne plângem de criză, pentru că 90% din produsele cu care românii îşi umplu coşurile în furia cumpărăturilor au mari probleme în ceea ce priveşte sănătatea,” subliniază cultivatorul. Se recomandă ca această plantă să fie consumată atât ca desert, dar si pentru proprietăţile sale propice sănătăţii. Din rădăcini se extrage substanţa folosită pentru tratamentele afecţiunilor sistemului digestiv sau ale colonului.
Cultura de rabarbura este situată în comuna Nadeş, are o întindere de 20 de ari şi cultivatorul are în vedere să o extindă. „Aş vrea ca oamenii să revină la vechile obiceiuri, care să domine societatea. O firmă din Bucureşti care produce dulceţuri foarte fine mi-a cerut nişte tulpini de rabarbură de probă, pentru a testa un gem cu vanilie”, a conchis producătorul cu gândul la viitor.

2 comentarii:

  1. am si eu o singura radacina de rabarbura ,cum o pot inmulti ? am o gradina si imi doresc sa cultiv aceasta planta miraculoasa , poate cineva sa-mi spuna multumesc .

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate,personal,nu te pot ajuda.In aceasta pimavara am incercat si eu sa dau de domnul Mircea Muntean,asta dupa o aparitie la TV,dar nu am reusit.
    Eram interesat de cultivarea acestei culturi.
    Din pacate,asta este Romania.

    RăspundețiȘtergere